معمارشیتکت
**به نام یگانه معمار هستی** خدا در مکان های دور از انتظار به دست افرادی دور از انتظار و در مواقعی تصور ناپذیر معجزات خود را به انجام می رساند. برای آن مهربانِ توانا ، غیرممکن وجود ندارد ... همیشه ، همیشه و همیشه امیدی هست ...

معماری ایران دارای ویژگیهایی است که در مقایسه با معماری کشورهای دیگر جهان از ارزشی بخصوص برخوردار است: ویژگیهایی چون طراحی مناسب، محاسبات دقیق، فرم درست پوشش، رعایت مسائل فنی و علمی در ساختمان، ایوانهای رفیع، ستونهای بلند و بالاخره تزئینات گوناگون که هریک در عین سادگی معرف شکوه معماری ایران است.به طور کلی میتوان معماری ایرانی را در این 5 اصل مشاهده کرد.

ادامه متن را در ادامه مطلب دنبال کنید ...




ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 20 مرداد 1392 :: توسط : mozhgan

نابغه طراحی یکسان با چشمان بسته

این شخص یه نابغه است و از دو نیم كره مغزش برای طراحی یكسان استفاده می‌كنه...

 

ادامه عکسهای را در ادامه مطلب دنبال کنید ...




ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 20 مرداد 1392 :: توسط : mozhgan

  

در این پست فایل pdf پروژه برج میلاد را برای شما در پارسی شات قرار دادم که این فایل شامل بخش های مختلفی همچون: اهداف طرح – معرفی اجزای برج – مشخصات بدنه برج – مشخصات معماری و کاربردی سازه ای برج – امکانات ویژه برج و … می باشد.

                       امیدوارم خوشتون بیاد

BORJE_MILAD(www.parsishot.ir).pdf

 


نوع مطلب : ،
برچسب ها : دانلود فایل pdf جزئیات برج میلاد،

ارسال شده در تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392 :: توسط : mozhgan

 جزایر نخل در دبی بزرگترین جزایر مصنوعی جهان هستند، آنها توسط نخیل که یکی از شرکت های ساختمانی در امارات هست ساخته شده است، این سه جزیره: نخل جمیرا، نخل علی جبل و نخل دیرا نام دارند. این جزایر به منظور جذب توریست توسط شیخ محمد این رشید آل مکتوم راه انداخته شده، هر کدام از آنها شبیه یک نخل می باشد. که راس آنها هلالی شکل است و هر کدام دارای محل اقامت و مراکز تفریحی رفاهی بزرگ می باشد.

 

 بقیه متن وعکس ها در ادامه مطلب خیلی جالبه ببینید

 

 




نوع مطلب : معماری خارجی، ،
برچسب ها : جزایر نخل دبی،

ارسال شده در تاريخ : چهار شنبه 16 مرداد 1392 :: توسط : mozhgan

 هتل معروف، فوق مدرن و پنج ستاره "مردان" در ۲۳ می ۲۰۰۹ در ساحل کندو  در آنتالیای ترکیه افتتاح شد

*

این هتل که از مدرنترین هتلهای موجود در دنیا می باشد با هزینه ای بالغ بر ۱.٤ میلیارد دلار احداث شده است. هتل فوق مدرن مردان در محوطه ای به مساحت ۱۸۰ هزار متر مربع ساخته شده است. بنای هتل از استانبول الهام گرفته شده است. در هتل مردان یک استخر عظیم ۱٦ هزار متر مربعی موجود است.

این هتل دارای ۲۷۱ اتاق استاندارد، ٦۲ اتاق بسیار بزرگ، ۱٦ سوئیت سلطنتی با الهام گیری از کاخ دلماباغچه، ۳۸ حمام ترکی، ٤۱ اتاق دوبلکس، ۸۲ جونیور سوئیت، ٤ آپارتمان شاهنشاهی، دو سوئیت ٦۰۰ مترمربعی با حوضهای ویژه، ٤٤ سوئیت دارای باغچه، ۱٦ رستوران و ۳۲ بار می باشد. استخر هتل با الهام گیری از تنگه استانبول ساخته شده است و بنا نیز دارای موتیفهایی از قصر دلما باغچه می باشد.

هتل مردان همانند استانبول دارای دو قطعه می باشد که یک حوض وسیع بین آنها قرار دارد. در یک طرف حوض، بناها با الهام از مناطق اورتاکؤی و آرناووت کوی در بخش اروپایی استانبول و در طرف دیگر نیز بناها با الهام از معماری کلاسیک ترکی در بخش آسیایی، ساخته شده اند. در فاصله بین دو طرف نیز رفت و آمد با قایقهای سلطنتی صورت می پذیرد.


هتل مردان با سرمایه گذاری تلمان اسماعیل اف، شهروند آذربایجانی الأصل روسیه ساخته شده است. ترکیه یکی از جذابترین کشورهای دنیا برای گردشگری است و مسئولان کشور نیز زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های توریستی را فراهم کرده و امنیت سرمایه آنها را تضمین می کنند. ترکیه در سال گذشته پذیرای ۲٦ میلیون توریست خارجی بوده است.

بقیه عکس ها در ادامه مطلب*عکس هارو از دست ندید بی نظیره




ارسال شده در تاريخ : چهار شنبه 16 مرداد 1392 :: توسط : mozhgan

مهندس مریم انجم شعاع

لیزر اسکنرها و اسکنرهای سه بعدی به عنوان فناوریهایی نسبتا نوین در زمینه نقشه برداری، روز بروز در حال توسعه و پیشرفت هستند و با نیازهای روز نقشه برداری ارتباطی نزدیک دارند طوریکه نقش آنها نیز با گذشت زمان در پروژه های نقشه برداری بخصوص پروژه های سازمان میراث فرهنگی محسوستر می گردد.

لیزر اسکنرها اساسا برای جمع آوری اطلاعات زمینی بکار می روند و یکی از محاسن این سیستم ها این است که اطلاعات را بصورت آنی و با مقیاس حقیقی جمع آوری می کنند. این خصوصیت در مورد مدلسازی اشیاء پیچیده بسیار حائز اهمیت می باشد. از این جهت که می توان تمام جزئیات شیء موردنظر را به طور دقیق برداشت نمود.

ابر نقطه بدست آمده از لیزر اسکنر را می توان بخوبی با عکسهای رقومی تلفیق نمود، بطوری که داده های جمع آوری شده از این دو روش برای مقاصد تبدیل به نقشه کاملا روی هم قرار می گیرند و امکان استفاده از دو تکنولوژی در یک زمان ایجاد می گردد.

پروژه مستند نگاری مصلی بزرگ تهران

مستند نگاری پروژه مصلی بزرگ تهران توسط شرکت مهندسین مشاور ژیزمان بوسیله لیزر اسکن انجام شده است. برداشت میدانی این پروژه حدود دو ماه بطول انجامیده است و از دستگاه لیزر اسکن leica  مدل scanstation2  با طول برد 250 متر و دقت 1 میلی متر استفاده شده است.

بقیه در ادامه مطلب جالبه از دستش ندید




ارسال شده در تاريخ : چهار شنبه 16 مرداد 1392 :: توسط : mozhgan

Sagrada Familia

کلیسای “ساگرادا فامیلیا” بزرگترین و شگفت انگیز ترین کلیسای جهان است که در ایالت کاتالان در شهر بارسلونا واقع شده است.

نام اصلی این کلیسا گائودی است ، چرا که آنتون گائودی در سال ۱۸۵۲ نخستین معماری بود که ضمن طرح ایده ساخت این کلیسای عظیم ، کار ساخت آن را آغاز نمود.
“ساراگادا فامیلیا” توسط آنتونی “گائودی” طراحی شده است.” گائودی” از سال ۱۸۸۳ کار خود را بر روی این طرح آغاز کرده و ۱۵ سال آخر عمر خود را صرف تلاش برای این اثر بی نظیر کرده است.پیش بینی شده است که این پروژه در سال ۲۰۲۶ به پایان خواهد رسید. بنابراین “گائودی” شاگردانی را برای آینده این کار در نظر گرفته بود. بعد از فوت وی در سال ۱۹۲۶ کار تحت نظر “دومنیک سوگرانی “ادامه یافت اما جنگ داخلی اسپانیا در سال ۱۹۳۶ موجب توقف کار شد. بخش هایی از این بنا در هرج و مرج های جنگ خراب شد.

 

 




ارسال شده در تاريخ : سه شنبه 15 مرداد 1392 :: توسط : mozhgan

باغ شهزاده ماهان در دل کویر

باغ شاهزاده ماهان كرمان یكی از نمونه باغ تخت‌های ایرانی است كه از شرایط مساعد طبیعی ممتازترین بهره برداری را نموده است. باغ شاهزاده، ماهان در عصر قاجار در دوران یازده ساله فرمانفرمایی عبدالحمید میرزا ناصرالدوله (١٢٩٨ ه . ق تا ١٣٠٩ ه. ق) احداث گردید  كه با مرگ وی ساخت باغ ناتمام ماند. محل استقرار این باغ در نزدیكی مقبره «شاه نعمت الله ولی» در دامنه ارتفاعات جوپار است.

ورودی باغ شاهزاده ماهان




ارسال شده در تاريخ : سه شنبه 15 مرداد 1392 :: توسط : mozhgan

زندگی نامه محمد کریم پیرنیا (پدر معماری سنتی ایران)

القاب: پدر معماری سنتی ایران

محل تولد: استان یزد – شهرستان یزد - یزد

شاخص: معاون فنی سازمان حفاظت آثار باستانی – استاد معماری سنتی در دانشکده هنرهای زیبا و دانشگاه شهید بهشتی- مولف مقاله و کتاب تخصصی معماری یزد

دوره حیات: معاصر - متوفی

سال ولادت : در سال 1299 شهر یزد

سال ارتحال (وفات): نهم شهريورماه سال 1376

محل دفن: «خانه رسولیان» یزد - دانشکده هنر و معماری یزد

کتب : کتب و مقالات بسیار در مورد سبک*شناسی و معماری اصیل و سنتی ایرانی تالیف کرده است كتاب*هايي نظير راه و رباط، شيوه*هاي معماري ايران، گنبد در معماري ايران، آشنايي با معماري اسلامي ايران، هندسه در معماري، مجموعه شیخ صفی*الدین اردبیلی، سبک شناسی و کتاب تحقیق در معماری گذشته ایران




نوع مطلب : ،
برچسب ها : زندگی نامه استاد کریم پیرنیا،

ارسال شده در تاريخ : سه شنبه 15 مرداد 1392 :: توسط : mozhgan

 

 چطور بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




ارسال شده در تاريخ : دو شنبه 14 مرداد 1392 :: توسط : mozhgan

اکواریم استرالیا

 




نوع مطلب : ،
برچسب ها : اکواریوم سیدنی ( استرالیا)،

ارسال شده در تاريخ : دو شنبه 14 مرداد 1392 :: توسط : mozhgan

 برج های دوقلو

برج های دو قلوی مالزی از سال 1998 تا 2004در صنعت برج سازی  حرف اول را می زدند.

 

کلیسای جامع پوشیده از رنگ های آبنبات

 

بنایی بسیار زیبا و شاد سرشار از انرژی، درخیابان بسیل مسکونمونه بی نظیری است که استعداد و نبوغ روس ها را به معرض نمایش گذاشته است.

 

یک شاهکار هنری

 

این اثر هنری بسیار زیبا  ساخت آن به دستور ملکه الیزابت دوم در سال 1973 آغاز شد. طراح و معمار آن به دلیل کشاکش مسئولان دولتی هرگز نتوانست پایان شاهکار خود را ببیند.

 

نزدیک تر به خدا

 

منار آلم مینستر که گویی آسمان را درمحله آلم واقع در آلمان به دو نیم کرده است، مدت ها به عنوان اثری بی نظیر شناخته می شد به سفارش یکی از شخصیت های زمانه تاسیس این بنا در قرن چهاردهم آغاز شد اما تا سال 1890 کار تکمیل آن به طول انجامید.  ان بنادرزمان خودبه عنوان بلندترین کلیسای جهان به شمار می رفت.

 

 

 

 


نوع مطلب : ،
برچسب ها : شاهکارهای کهن معماری،

ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 13 مرداد 1392 :: توسط : mozhgan

 

 

بقیه در ادامه مطلب حتما نگاه کنید




نوع مطلب : ،
برچسب ها : 3D MAX-AUTOCAD 2D، 3D،

ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 6 مرداد 1392 :: توسط : mozhgan

  حتما یه سری به ادامه مطلب بزنید خیلی خوشکلن




نوع مطلب : ،
برچسب ها : معماری فضای بیرونی،

ارسال شده در تاريخ : شنبه 5 مرداد 1392 :: توسط : mozhgan

نام آنتونی گادی کُرنت
تاریخ تولد ۲۵ ژوئن ۱۸۵۲
محل تولد رِئوس
تاریخ مرگ ۷ ژوئن ۱۹۲۶ (سن:۷۳ سال)
محل مرگ بارسلون
ملیت پرچم اسپانیا اسپانیایی
فعالیت
پروژه‌های معروف کلیسای ساگرادا فامیلیا
ساختمان کاسا میلا

**************************

تولد، کودکی و تحصیل

گادی در منطقهٔ تاراگونیا از ایالت کاتالونیا به دنیا آمد. پدر، پدربزرگ و پدرجدش و همین‌طور خانوادهٔ مادرش، همه مسگر بودند. او تحصیلات دبیرستان را در سال ۱۸۷۰ در مدرسهٔ «پیاریست» در رِئوس به پایان رساند و سپس به «مدرسهٔ معماری» بارسلون رفت. خلق خوی پرهیجان و استعداد سرشار او سبب پیشرفت سریع او شد، چنان که سالوادور تاراگوی محقق در مورد او می‌گوید «همیشه تعلق خود به دیگ و تابه‌سازان مهم می‌شمرد، و بارها گفت که توانایی‌اش در دیدن اشکال در فضا و عدم نیاز به رسم نقشهٔ آنها از همین پیشینه ناشی می‌شود.» گادی در دو سال آخر تحصیل در پروژه‌های متنوعی با معماران بزرگی از جمله فرانسیس دل ویلار و فونتسره (Fontseré) کار کرد و در سال ۱۸۷۸ مدرک معماری خود را دریافت کرد و دفتری در بارسلون باز کرد. در همان سال نقشهٔ نمایشگاه بین‌المللی «ماتارو» در پاریس را تهیه کرد.

کار حرفه‌ای

در سال ۱۸۸۳ گادی کار روی طرح کلیسای جامع خانوادهٔ مقدس (ساگرادا فامیلیا) در بارسلون را آغاز کرد، کاری که تا پایان عمر دست از آن نکشید. بین سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۸۹۴ به اندلس سفر کرد و بناهایی در این منطقه ساخت که تأثیری عمیق بر بافت معماری شهرهایی چون لئون و آستوریا گذاشت.

اولین جایزهٔ تالار اجتماعات شهری بارسلون، در سوم سپتامبر ۱۹۰۱ برای عمارت کاسا کالوِت به گادی اهدا شد. همچنین در ۱۹۱۰ در نمایشگاه هنرهای زیبای پاریس موفقیت فراوانی به دست آورد. یک سال بعد با ابتلا به تب مالت وضع مزاجیش تحلیل رفت و به شدت مریض شد، و برایش مراسم «ویاتیکوم» (مراسم «نان و شرابی» که بعضی فرقه‌های کاتولیک برای اشخاص در حال مرگ انجام می‌دهند) اجرا کردند. با این وجود گادی زنده ماند، و بیشتر وقتش را صرف اتمام طرح کلیسای خانوادهٔ مقدس کرد، هرچند با شروع جنگ جهانی اول اوضاع اقتصادی بارسلون نامساعد شد و اجرای طرح‌های گادی نیز متوقف گشت.

زندگی شخصی

گادی زندگی‌اش را وقف حرفه‌اش معماری کرد و تا پایان عمر مجرد ماند. گفته می‌شود آنتونی یک‌بار در سال ۱۸۸۴ مجذوب معلمی به نام جوزفا موره شد، ولی این علاقه یک‌طرفه بود.[۱]

مرگ

او در دوم ژوئن ۱۹۲۶ بر اثر برخورد با تراموا راهی بیمارستان شد و پنج روز بعد جان باخت.

***********************************

کلیسای جامع ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا (خانوادهٔ مقدس) بی‌شک بزرگ‌ترین اثر گادی است. او کار بر روی این بنا را در سال ۱۸۸۴ آغاز کرد و تا زمان مرگش در ۱۹۲۶ دست از آن برنداشت. ساخت نمای مصائب (Passion Façade) در سال ۱۹۵۲ تحت نظارت سه تن از هم‌دوره‌ای‌های گادی آغاز شد. نمای تولد مسیح (Nativity Façade) با چهار برج سر به فلک کشیده‌اش چشم‌گیرترین قست بناست، بیشتر سطح آن با مجسمه‌های بسیاری که تولد و زندگی مسیح را به تصویر می‌کشند پوشیده شده است، و یکی از شناخته‌شده‌ترین مناظر بارسلونا در سراسر جهان به شمار می‌آید. ارتفاع برج‌های ساگرادا فامیلیا ۱۰۰ متر است و به رغم ساخت ساختمان‌های بلند در این سال‌ها، در افق شهر کاملاً مشخص است. طبق برنامه ساخت و تکمیل این کلیسا تا سال ۲۰۲۶ طول خواهد کشید.

این کلیسا به سفارش اتحادیهٔ روحانی پیروان سان خوزه که مالک آن هستند با هدف ترویج بیشتر مذهب کاتولیک آغاز شد و لئوی هشتم بعدها نیمی از هزینهٔ آن را از محل اعتباراتی که از سراسر جهان جمع‌آورب می‌کرد و به واتیکان می‌پرداخت، تقبل کرد.

در ورودی کلیسا که «در امید» (به اسپانیایی: Puerta de la Esperanza)‏ نام گرفته در سمت چپ نمای تولد مسیح قرار دارد و با تصاویری از خانوادهٔ مقدس تزئین شده است و سنگی از کوه مونت‌سرات در بالای آن جا گرفته است. «در نیکوکاری» (به اسپانیایی: Puerta de la Caridad)‏ در وسط نما قرار گرفته و با تصاویر گیاهان که نمادی از سرود عشق به خالق است و همچنین با صحنه‌هایی از زندگی مریم مقدس و درخت اجدادی مسیح تزئین شده.

***************************************************

کازا میلا

بسیاری کازا میلا را موفق‌ترین و اریجینال‌ترین ساختهٔ غیرمذهبی گادی می‌دانند. او این بنا را در سال‌های ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۰ ساخت. خود گادی آن را «لایه‌ای از سنگ که گل‌ها و گیاهان روندهٔ بالکن‌هایش به آن غنا بخشیده‌اند و همواره رنگ آن را تغییر می‌دهند» توصیف کرده‌است.

زیبایی و بدعت کازا میلا نه تنها در نمای ساختمان، که در اتاق‌ها و پاسیوهای آن نیز به چشم می‌آیند. دودکش‌ها و مجسمه‌های متعدد روی تراس ساختمان هم از مناظر فراموش‌نشدنی شهر بارسلون است.


ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 30 تير 1392 :: توسط : mozhgan

 


نوع مطلب : دکوراسیون داخلی، ،
برچسب ها : نشیمن های لوکس،

ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 30 تير 1392 :: توسط : mozhgan
ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 30 تير 1392 :: توسط : mozhgan

بی نظیر های دنیا


نوع مطلب : ،
برچسب ها : بی نظیر های دنیا،

ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 30 تير 1392 :: توسط : mozhgan

 

نور پردازی در تونل مترو شانگهای چین

 

 

 


نوع مطلب : ،
برچسب ها : معماری مدرن،

ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 30 تير 1392 :: توسط : mozhgan

معـماری ایرانی را باید بطور صحـیح از اعـماق تاریخ ایـن سرزمـیـن کهـن مـورد بررسی قـرار داد...

معـماری ایرانی به شـش قـرن قـبل از میلاد مسیح باز می گـردد، که مـشـخـصات هـر دورهً معـماری را در دوره های مـخـتـلف تاریـخـی شـرح می دهـیـم :

1- معـماری دوران ماقـبـل تـاریخ تـا زمان حـکـومت مادها.

2- معـماری از زمان حکـومت مـادهـا تـا پـایان دوره حـکـومت ساسانیان .

در رابـطه با معـماری ایران، بایـد به خـوانـنـدگـان یـادآوری شـود، تـغـیـیـراتی کـه در رابـطه بـا هـنـر پـیـشـیـنـیان ایـران در معـماری داده شـده و نـحـوهً ساخـتمان سازی آن دوران. در سخـنی کـوتاه مـی تـوان به : حکـاکـی بـر روی سـنگ، گچکاری، نقاشی، آجرکاری، آئینه کاری، کاشی کاری، موزائیک کاری و دیـگـر کـارهـای تـزئـیـنی اشـاره کرد.




نوع مطلب : ،
برچسب ها : تاریخچه معماری ایرانی،

ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 30 تير 1387 :: توسط : mozhgan

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

**به نام یگانه معمار هستی** چیزی برای گفتن ندارم همه ی حرفای من توی این متنا و پستا خلاصه شده امیدوارم خوشتون بیاد واز مطالب وب نهایت استفاده رو ببرید ******** یاد من باشد ... یاد من باشد که فــردا دم صبح به نسیم از سر مهــر سلامی بدهم و به انگشــت نخی خواهم بست که فراموش نگردد فــــــردا با همه تلخی و نـــاکامی ها زنـــدگی شیرین است! و به شکرانه دیدار نسیم هر صبح زنــدگی باید کرد ...
موضوعات
مطالب اخير
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس memar-kocholooo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.