معمارشیتکت
**به نام یگانه معمار هستی** خدا در مکان های دور از انتظار به دست افرادی دور از انتظار و در مواقعی تصور ناپذیر معجزات خود را به انجام می رساند. برای آن مهربانِ توانا ، غیرممکن وجود ندارد ... همیشه ، همیشه و همیشه امیدی هست ...

انجام کلیه پروژه های دانشجویی

ترسیم پلان ,نما, برش, سایت پلان ,شیب بندی, بصورت دستی و اتوکد

کروکی اسکیس راندو شیت بندی

انواع ماکت

3D MAX & AUTOCAD

انجام تحقیق های دانشجویی

Word ,Excel ,PowerPoint

 

 برای ثبت درخواست انجام پروژه

به ایمیل زیر یا شماره تماس های زیر تماس بگیرید

M.Y_MOZHGAN@YAHOO.COM

09013906748

09213520968

 

 


نوع مطلب : معماری خارجی، معماری ایرانی، معماری به سبک جدید، دانلود، سبک های معماری، کلیسا و مسجد، معرفی اثار باستانی کشورها، اسپانیا، پاریس، مالزی، ایتالیا، المان، هند، پل ها، باغ، باغ ایرانی، باغ خارجی، ضوابط و معیارهای طراحی اماکن، طراحی مسجد، طراحی مدرسه، طراحی بیمارستان، طراحی دانشگاه، طراحی مهد کودک، طراحی مجتمع تجاری، طراحی فرودگاه، طراحی موزه، طراحی سینما، طراحی هتل، طراحی فضای سبز، طراحی کتابخانه، طراحی اتاق کودک، طراحی خانه سالمندان، طراحی آمفی تئاتر، بیوگرافی، زندگی نامه معماران ایرانی، زندگی نامه معماران خارجی، پلان های اجراشده، اموزش، مقالات معماری، اقلیم و معماری، معرفی اثار باستانی ایران، شیراز، اصفهان، خوزستان، فرم .رنگ.حجم و کاربردات در معماری، دکوراسیون داخلی، راندو واسکیس، اهمیت مصالح ساختمانی در معماری، اخبار معماری، مجله های معماری، شیت بندی وپرزانته، تحقیق پروژه های دانشجویی، ،
برچسب ها : انجام کلیه پروژه های دانشجویی،

ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 12 بهمن 1393 :: توسط : mozhgan


نوع مطلب : معماری خارجی، معماری ایرانی، معماری به سبک جدید، دانلود، سبک های معماری، کلیسا و مسجد، معرفی اثار باستانی کشورها، اسپانیا، پاریس، مالزی، ایتالیا، المان، هند، پل ها، باغ، باغ ایرانی، باغ خارجی، ضوابط و معیارهای طراحی اماکن، طراحی مسجد، طراحی مدرسه، طراحی بیمارستان، طراحی دانشگاه، طراحی مهد کودک، طراحی مجتمع تجاری، طراحی فرودگاه، طراحی موزه، طراحی سینما، طراحی هتل، طراحی فضای سبز، طراحی کتابخانه، طراحی اتاق کودک، طراحی خانه سالمندان، طراحی آمفی تئاتر، بیوگرافی، زندگی نامه معماران ایرانی، زندگی نامه معماران خارجی، پلان های اجراشده، اموزش، مقالات معماری، اقلیم و معماری، معرفی اثار باستانی ایران، شیراز، اصفهان، خوزستان، فرم .رنگ.حجم و کاربردات در معماری، دکوراسیون داخلی، راندو واسکیس، اهمیت مصالح ساختمانی در معماری، اخبار معماری، مجله های معماری، شیت بندی وپرزانته، تحقیق پروژه های دانشجویی، ،
برچسب ها : نمونه کارهای خودمون (اسکیس و راندو)،

ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 12 بهمن 1393 :: توسط : mozhgan
ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 12 بهمن 1393 :: توسط : mozhgan


نوع مطلب : معماری خارجی، معماری ایرانی، معماری به سبک جدید، دانلود، سبک های معماری، کلیسا و مسجد، معرفی اثار باستانی کشورها، اسپانیا، پاریس، مالزی، ایتالیا، المان، هند، پل ها، باغ، باغ ایرانی، باغ خارجی، ضوابط و معیارهای طراحی اماکن، طراحی مسجد، طراحی مدرسه، طراحی بیمارستان، طراحی دانشگاه، طراحی مهد کودک، طراحی مجتمع تجاری، طراحی فرودگاه، طراحی موزه، طراحی سینما، طراحی هتل، طراحی فضای سبز، طراحی کتابخانه، طراحی اتاق کودک، طراحی خانه سالمندان، طراحی آمفی تئاتر، بیوگرافی، زندگی نامه معماران ایرانی، زندگی نامه معماران خارجی، پلان های اجراشده، اموزش، مقالات معماری، اقلیم و معماری، معرفی اثار باستانی ایران، شیراز، اصفهان، خوزستان، فرم .رنگ.حجم و کاربردات در معماری، دکوراسیون داخلی، راندو واسکیس، اهمیت مصالح ساختمانی در معماری، ، ، اخبار معماری، ، مجله های معماری، شیت بندی وپرزانته، تحقیق پروژه های دانشجویی، ،
برچسب ها : انجام کلیه پروژه های دانشجویی(معماری)،

ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 12 بهمن 1398 :: توسط : mozhgan

  شاتکریت رامیتوان یکی از دستاوردهای پیشرفت تکنولوژی بتن دانست که دهها سال است در پروژه های مختلف عمرانی نقش موثری دارد.تاریخچه تکنولوژی شاتکریت به سال ۱۹۱۰ باز می گردد. در این سال کارل اکلی دستگاهی ترایپاشدن مخلوط ماسه و سمان ساخت و انرا گانایت نامید . این سیستم بعدها نامهایی چون کان کریت.   پنو کریت .




ارسال شده در تاريخ : پنج شنبه 23 آبان 1392 :: توسط : mozhgan

مقاله ای کامل درمورد»

تعريف ساختمان

 ساختمانهاي اسكلت فلزي

مزایا و معایب ساختمانهای فلزی

سيستم هاي حرارتي كف

سيستم گرمايشي

 

درب ساختمان

پنجره

 

 

 




نوع مطلب : مقالات معماری، ،
برچسب ها : مقاله کامل ساختمان،

ارسال شده در تاريخ : چهار شنبه 22 آبان 1392 :: توسط : mozhgan

همان قدر که در معماری داشتن ایده مهم است، گذر از مرحله ایده به فرم نیز اهمیت دارد.ایده ها مصالح طراحی هستند و فرمها تبلور فرایند تولید، پالایش و تلفیق ایده های خرد و کلان برای رسیدن به ساختاری منسجم.در معماری به معنی خاص آن، ساختن ایده مهم تر از ساختن بناست.




نوع مطلب : مقالات معماری، ،
برچسب ها : از ایده تا فرم(1)،

ارسال شده در تاريخ : پنج شنبه 9 آبان 1392 :: توسط : mozhgan

                                      

شیشه در معماری امروز بسیار چشم گیر و غیر قابل انکار می باشد ، این متریال با وارد شدن در هنر صنعت گونه ی معماری ، تغییراتی شگرف را در این بادی هنری ایجاد کرد.حضور این متریال در معماری دارای قدمت زیادی می باشد امروز استفاده از شیشه در ایجاد ساختمانها و همچنین دکوراسیون بسیار رایج می باشد.

استفاده از شیشه در معماری باعث شوکوفایی این هنر کهن و همچنین پویایی روز افزون این هنر (معماری) گشته است.این مقاله به بررسی یکی از کاربرد های این متریال در معماری می پردازد.پیشینه ی تاریخی :هر چند تاریخ كشف شیشه دقیقا مشخص نیست ولی تصور می رود كه در دوره یونانی، فنیقی ها صنعت شیشه را در ساحل مدیترانه نزدیك شهرصیدا ایجاد كرده باشند.




ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 14 مهر 1392 :: توسط : mozhgan

ضوابط و نمونه های طراحی:فضایی برای سالمندان

چکيده : 
پرداختن به مسائل سالمندان با توجه به صنعتی شدن جوامع و تبعات اقتصادی- فرهنگی و اخلاقی آن، بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین با توجه به این که شمار سالمندان در کشور ما در حال افزایش است، باید امکانات بسیاری برای این افراد فراهم آید تا در حد امکان به نیازهای روانی، اجتماعی و جسمانی آنها پاسخ داده شود. بدین منظور ایجاد فضایی آرام و بدون تنش میتواند آرامش بخش روح و روان سالمندان باشد. در این مقاله سعی شده که در ابتدا با بررسی ویژگیهای روانی، احساسی و شخصیتی افراد سالمند و با در نظر گرفتن محدودیتهای فیزیکی و جسمی آنها، توصیه هایی برای مناسب سازی محیط زندگی آنها ارائه شود




ارسال شده در تاريخ : شنبه 13 مهر 1392 :: توسط : mozhgan

ترجمه صحیح نام این کالا " کف بلند شده " می باشد که دلیل بکارگیری آن عموماً جهت پوشش حجم زیادی از کابلها و تأسیسات است که در بعضی از اماکن بکار می رود . از آن جمله می توان از اطاقهای کنترل و فرمان مراکز کامپیوترهای سرور ، پستهای برق و مخابرات ، برجهای کنترل ، اطاقهای قرنطینه، گلخانه های مکانیزه و .... نام برد . ولی اخیراً بکارگیری انواع خاص از کف کاذب به منظور گرمایش از کف و انتقال آبهای سطحی و کاهش رطوبت و همچنین به منظور سبک سازی ساختمانها نیز رونق یا فته است ، ضمناً کفهای کاذب در ابعاد مختلف ارائه می گردند که معمولاً 40 ×40 ، 40 × 60 ، 50 × 50 ،60 × 60 ، 80 × 80 و 120 × 60 می باشد .

در این مقاله سعی شده است که به خواننده اطلاعات کافی جهت آشنایی با انواع کف کاذب و موارد مصرف آنها ارئه گردد .

                                    




نوع مطلب : مقالات معماری، ،
برچسب ها : کف کاذب چیست ؟،

ارسال شده در تاريخ : شنبه 13 مهر 1392 :: توسط : mozhgan

نام کتاب : چگونه معمارانه طراحی کنیم جلد

1 نام نویسنده : احسان طائفه

زبان : پارسی

تعداد صفحه : 358

قالب : JPG

حجم : 68 MB

                                                        


ارسال شده در تاريخ : جمعه 12 مهر 1392 :: توسط : mozhgan


نام کتاب : نقشه کشی و نقشه خوانی مهندسی 1

نام نویسنده : دانشگاه صنعتی اصفهان

زبان : پارسی

تعداد صفحه : 610

قالب : PDF

حجم : 6.89mb

                                               

 


ارسال شده در تاريخ : جمعه 12 مهر 1392 :: توسط : mozhgan

نام کتاب : آیین نامه بتن ایران (آبا)

نام نویسنده : معاونت امور فنی، دفتر امور فنی و تدوین معیارها

زبان : پارسی

تعداد صفحه : 416

قالب : PDF

حجم : 8.82 MB

                                                


ارسال شده در تاريخ : جمعه 12 مهر 1392 :: توسط : mozhgan


نام کتاب : چگونه معمارانه طراحی کنیم جلد 2

نام نویسنده : احسان طایفه

زبان : پارسی

تعداد صفحه : 77

قالب : PDF

حجم : 43.1mb

                                                    

 


ارسال شده در تاريخ : جمعه 12 مهر 1392 :: توسط : mozhgan


نام کتاب : انسان طبیعت معماری

نام نویسنده : مهندس عبدالحمید نقره کار

زبان : پارسی

تعداد صفحه : 249

قالب : PDF

حجم : 11mb

                                      برای دانلود روی عکس زیر کلیک کنید        

                                            

 


ارسال شده در تاريخ : جمعه 12 مهر 1392 :: توسط : mozhgan

در تاپیک زیر به معرفی مساجد پرداخته شده  :

مسجد گروه بی یارکه اینگلس

با توجه به تنش های محلی با مهاجران مسلمان، ساخت مسجد گروه بی یارکه اینگلس، طرحي مبتکرانه و یا ظالمانه است؟گروه بی یارکه اینگلس كه با طرحهاي جسورانه اي شهرت يافته است ، چون نمايش گنج ملي ربوده شده ي دانمارك در نمايشگاه چين و يا كتابخانه ديكتاتور قزاق كه باعث مي شود ايوان مخوف همچون سنت فرانسيس به نظر بيايد ؛ اين بار بي پرواتر از گذشته، يك مسجد عظيم با مناره هاي پيچان را در شهر كپنهاگ ارائه داده است.اين طراحي مجلل، الگويي شبيه به زيگورات دارد كه در ارتفاع 150 فوت به گنبدي شيشه اي مي رسد و با دو مناره ي بلند و باريك بر پياده رو تسلط مي يابد. در كشوري كه قوانينش باعث مي شود كه هيچ پنهان كاري در احساسات ضداسلامي وجود نداشته باشد و…

 




ارسال شده در تاريخ : شنبه 30 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

عباسعلی شاهرودی
عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و دانشجوی دکتری معماری دانشگاه علم و صنعت ایران

دکتر محمود گلابچی
دانشیار دانشکده هنرهای زیبای تهران

دکتر همایون اربابیان
استادیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران
چکیده:

معماری که برآمده از همنشینی چهار رکن ؛ فرم ،عملکرد،تکنولوژی و محتوا می باشد بعد از انقلاب صنعتی و تفکیک علوم و پیدایش نخصص های جدیدی چون،مهندس معمار،مهندس سازه و.....دچار چالش هایی گردیده است که از عمده ترین آن جدای فن از هنر معماری بوده است .معماری سنتی در ایران و جهان از چنین مشکلی به دور بوده است و معمار سنتی با فراگیری فن و هنر در سیری تدریجی و توامان از چنان قدرتی برخوردار بوده که هر هنری در اثر نقشی چند گانه در خلق فضا بازی می نمود عنصری واجد عملکرد سازنده فرم و عملکرد دارای نقش سازه ای.
..........................

                                                                     


ارسال شده در تاريخ : شنبه 30 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan
 عنوان: مقاله معماری کاروانسراها
تهیه: آقای مهرشاد مهرخواه
صفحات: 73
نوع: تایپ شده
فرمت: پاورپوینت
کیفیت: عالی

مقاله معماری کاروانسراها، کاروانسراها، مهمانخانه های بین راهی کشور ایران در طی قرون متمادی گذشته بوده و سابقه آن به دوره هخامنشی یعنی بیش از دو هزار و پانصد سال قبل می رسد. در مسیر راه های مهم بین شهری، کاروانسرا ها به فاصله مسافتی که کاروان در یک روز می توانسته طی کند، ساخته می شده است. به دلیل خشکی نسبی آب و هوا در بخش عمده ای از کشور ایران و دور بودن شهر ها و آبادی ها از یکدیگر، وجود نقاطی جهت استراحت و تهیه آذوقه در بین راه، امری حیاتی و ضروری بوده و بدون وجود این ایستگاه ها، طی طریق و ارتباط بین مناطق مختلف کشور غیرممکن بوده است. از آنجایی که در دوره پیش از اسلام، خصوصاً در زمان پادشاهی هخامنشی، وسعت مملکت ایران بسیار زیاد بوده و کنترل این امپراطوری وسیع احتیاج به خطوط ارتباطی منظم و مطمین داشته، مورخین یونان باستان مانند هرودت و گزنفون از وجود راه های امن و کاروانسرا های خوب در ایران خبر می دهند. هرودت در مورد راه های امپراطوری هخامنشی می نویسد: «واحد مقیاس راه ها پرسنگ است و به مسافت هر چهار پرسنگ منزلی تهیه شده موسوم به ایستگاه؛ در این منازل مهمان خانه های خوب بر پا گردیده.

 

فهرست:

مقدمه

کاروانسرای قلعه خرگوشی

عناصر معماری

ویژگیهای معماری

پلان کاروانسراها

تقارن در پلان

محور بندی

نورگیری از داخل بنا

فضای چهار ایوانی، مطابق با معماری روز صفویه

استفاده از گنبدهای کوچک برای استاتیک بنا

نیارش

تعبیه حوض در مرکز بنا

تزئینات آجری و چفت و بست های فیلپوش

کاروانسرای قصربهرام

کاروانسرای افضل

شاخصه های معماری

کاروانسرای مادرشاه

لینک دانلود: دانلود رایگان با لینک مستقیم

حجم: 3.11 مگابایت

پسورد: www.nayabprojects.com

منبع: پروژه های نایاب


ارسال شده در تاريخ : جمعه 29 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

 

تعداد صفحات : ۶۱ | ۲۰۱۱ |  پی دی اف | ۶ مگابایت

 

این مجموعه شامل عکس‌های بزرگ، رنگی و خیره‌کننده از طرح‌های متفاوت خانه‌های قرن ۲۱ می‌باشد. این نمونه‌ها شامل مواردی همچون خانه‌های شهری، خانه‌های ویلایی، ساختمان‌های پایدار، طرح‌های پیش‌ساخته لوکس، و تصور خانه‌های آینده می‌باشند.
این کلکسیون حاصل کارهای هنری و شگفت‌انگیز بیش از ۷۰ تن از بهترین معماران معاصر می‌باشد. طرح‌های موجود در این مرجع گستره وسیعی از طرح‌های کلاسیک تا آوانگارد که همگی نمونه‌های برجسته می‌باشند را دربرمی‌گیرد…در این کتاب سبک‌های متفاوت و مستقلی نمایش داده شده‌اند. این سبک‌ها حاصل فعالیت‌های حرفه‌ای معمارانی همچون David Hovey، Robert Gurney، Brad Lamoureux، Margaret McCurry و Richard Meier می‌باشند.
این مجموعه همچنین شامل بیوگرافی کوتاهی از معماران در کنار طرح‌های مختلف ارائه شده از آنها می‌باشد.

 دانلود با لینک مستقیم


ارسال شده در تاريخ : جمعه 29 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

کمتر کسی در این واقعیت تردید دارد که حیات و رشد سکونتگاههای متعدد یک

سرزمین ، فارغ از آنکه نام شهر یا روستا بر خود داشته باشند، با زنجیر ای مستحکم از انواع روابط

انسانی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و محیطی به یکدیگر پیوند خورده و تمامی آنها در بستری

واحد و متاثر از عناصر و روابط پیرامون شکل گرفته اند . در این میان ظهور هر پدیده یا رفتار خاص

در بخشی از این محیط یکپارچه ، ویژگیهای محیط های پیرامون خویش را نیز دستخوش تغییر

خواهد ساخت . به همین اعتبار اتفاقاتی که در محیط های شهری به وقوع می پیوندد ، روستاها را

هم دگرگون می سازد و بالعکس منشأ بسیاری از پدیده های شهری و نارسایی های آن را باید در

نگاه یکپارچه و هماهنگ به توسعۀ شهری و » نابسامانی های زندگی روستایی جستج و کرد .

در واقع بر آنست تا این دو محیط به ظاهر ناهمگون و متفاوت را در راستای یکدیگر و در ارتباط و

« روستایی تعامل با هم ببیند و برنامه ریزی و طراحی آنها را به صورتی مرتبط، و یکپارچه سامان دهد.

   دانلود با لینک مستقیم 


ارسال شده در تاريخ : جمعه 29 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

پلکان یک راه ارتباطی است که دو سطح مختلف را به هم ارتباط می دهد و انسان با انرژی خود ان را طی می کند .در واقع پله تکیه گاهی برای پا هنگام بالا رفتن است.

فضاهای عمومی مورد نظر در این مبحث، راه پله ها، راهروها و پاگردها در آپارتمان های معمولی هستند.
به طور کلی اولین گام در طراحی دکوراسیون هر مکانی، انتخاب پوشش ها است که در فضاهای یاد شده.

 این مسئله به جهت جابه جایی و مشکلات ناشی از اسباب کشی ساکنین، از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا در این قبیل آپارتمان ها، حتی با وجود سیستم آسانسور در ساختمان، آسانسورها به جا به جایی افراد تعلق دارند و با توجه به محدودیت هایی که برای حمل بار در نظر گرفته شده، جابه جایی لوازم و اثاثیه باید از همین مکان های گذر (راه پله ها، پاگردها و راهروها) انجام گیرد; لذا مهم ترین مشخصه ای که به لحاظ معماری، یک راه پله و پاگرد باید دارا باشد، وسعت کافی برای جابه جایی و حمل بار است.

دانلود با لینک مستقیم

منبع :http://irdwg.ir


ارسال شده در تاريخ : جمعه 29 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

فهرست مطالب

 

- ریشه های معماری مدرن

- دنيای جديد معماری جديد

- تصور فضايی جديد

- مختصری از سبك معماری لوكوربوزيه

- معماران مدرن چگونه تهران را ساختند-

و...

 
 

تعداد صفحات : ۲۲

پسورد : samannew.blogfa.com

حجم فایل : ۴۴ کیلوبایت


ارسال شده در تاريخ : پنج شنبه 28 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                        

از نظر کالبدی شهر جایی است که دارای ساختمانهای بلند، خیابانها، ادارات، پارک ها و زیرساختهای شهری و … باشد. از نظر اقتصادی نیز، شهر مکانی است که دارای وجه قالب اشتغال صنعتی و خدماتی بوده و متفاوت از اشتغال توام با تولید در روستا باشد. یکی از انواع تعریف های رایج از شهر، تعریف جمعیتی آن است، در این تعریف شهر را مکانی می گویند که دارای جمعیتی بیش از ۱۰ هزار نفر بوده و یا دارای شهرداری باشد.

                                                         برای دانلود اینجا کلیک کنید

                                                       منبع»http://6dar.blogfa.com


ارسال شده در تاريخ : پنج شنبه 28 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

پایان نامه معماری درباره موزه

به حجم 155 کیلوبایت

در فرمت  فشرده  (zip)

در فرمت  نهایی ورد   (doc)

دانلود

منبع:http://6dar.blogfa.com


ارسال شده در تاريخ : پنج شنبه 28 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

دانلود مقاله ای در زابطه با بررسی تحولات معماری معاصر ایران در دوره‌های مختلف، از نظر چگونگی توجه به معماری گذشته، موضوعی است که سیدهادی میرمیران، بارها در سخنرانی‌ها و نوشته‌های خویش، به آن پرداخته است.

                                             دانلود فایل زیپ با فرمت

                                                 

                                            


ارسال شده در تاريخ : پنج شنبه 28 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

          ساختمان اپرای سیدنی (استرالیا)
             The Sydney Opera House  

                




ارسال شده در تاريخ : پنج شنبه 28 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                             

در ایران باستان آب پیام‌آور روشنایی و پاكی به شمار می‌رفت و از ارزش زیادی برخوردار بود. شاید به علت اینكه ایران كشوری كم‌آب بوده، این مایع حیاتی بین ایشان قدر و منزلتی والا داشته است. آب در نزد ایرانیان نه تنها برای رفع نیازها مورد استفاده قرار می‌گرفته، بلكه از لحاظ معنوی و روحی نیز تاثیر بسیاری داشته است. آب نما و استخر در باغ‌های ایران یكی از ضروری‌ترین عناصر ایجاد باغ بوده است. استخر باغ‌های قدیمی دارای عمق زیاد و چندین فواره بوده‌اند از جمله استخر باغ بزرگ هزار جریب كه در دوره صفویه در اصفهان احداث شد و پانصد فواره داشت.




ارسال شده در تاريخ : جمعه 22 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

مفهوم پست مدرنيسم اغلب با ليت مدرنيسم اشتباه مي‌شود به اين خاطر كه هر دو از يك جامعه فرا صنعتي برخاستند البته ميان اين دو پس ارتباطي وجود دارد اما نه ارتباط ساده و مستقيمي كه ژان فرانسوا ليوتا فيلسوف مي‌گويد او كتاب پست مدرن گزارشي درباره دانش آن با ادغام اين دو واژه آغاز مي‌كند.

 

«هدف اين بررسي شناخت وضعيت دانش در جوامعي است كه بيشترين توسعه را پيدا كرده‌اند . تصميم دارم از لغت پست مدرن براي توصيف آن وضعيت استفاده كنيم ....هن پست مدرن را بي اعتقادي به فرار وايتها تعريف مي‌كنم. فرض ما به اين است كه وضعيت دانش با رسيدن جوامع به دوره‌اي كه فرا صنعتي ناميده مي‌شود ,يا ورئدفرهنگها به آنچه دوره پست مدرن نام دارد, تغيير ميكند))بررسي ليوتار بيشتر در رابطه با توانمندهاي دوره علمي ماست ,به ويژه كه از طريق راويت‌هاي بزرگ آزادي بشريت , پيشرفت, رهايي طبقه كارگر وقدرت افزايش يافته و توجيهميشود .

 




ارسال شده در تاريخ : دو شنبه 18 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                         

الف – آبگرمکن‌های خورشیدی و حمام خورشیدی

تولید آب گرم مصرفی ساختمانها اقتصادی‌ترین روشهای استفاده از انرژی خورشیدی است می‌توان از انرژی حرارتی خورشید جهت تهیه آب گرم بهداشتی در منازل و اماکن عمومی به خصوص در مکانهایی که مشکل سوخت رسانی وجود دارد استفاده کرد. چنانچه ظرفیت این سیستمها افزایش یابد می‌توان از آنها در حمامهای خورشیدی نیز استفاده نمود. تاکنون با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران تعداد زیادی آب گرمکن خورشیدی و چندین دستگاه حمام خورشیدی در نقاط مختلف کشور از جمله استان‌های خراسان – سیستان و بلوچستان و یزد نصب و راه اندازی شده‌است.




ارسال شده در تاريخ : دو شنبه 18 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

   فهرست مطالب

     سنگ

     چوب

     درب و پنجره

     رکوب های فلزی

     آیینه  کاری

     سنگ

     آجر

    کاشی

     گچ بری

     آهک بری




ارسال شده در تاريخ : دو شنبه 18 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

 

بنيانگذاران مباني جديد در آغاز براي كسب انرژي لازم براي فاصله گرفتن از دوره‌اي كه در آن زندگي مي‌كنند ناچارند به مخالفت سرسختانه با سبك رايج بپردازند. به همين جهت است كه پيشگامان طراحي مدرن در آغاز با سبكهاي تاريخگراي قرن نوزدهم به مخالفت پرداختند اما به هر جهت ادعاهاي ضد تاريخي مدرن نيز ماهيتاً تاريخي بوده و به سير تحول چند هزار ساله معماري تعلق دارند. مسأله، قطع تاريخي نيست زيرا خلاقيت اصولاً از خاطره و لاجزم از تاريخ ناشي مي‌شود. واقعيت اين است كه پيشگامان از تاريخ متصل به زمان خويش مي‌برند و در عوض به تاريخي متفاوت رجوع مي‌كنند. رنسانس، دوره گوتيك و قرون وسطي را نفي كرد ولي به دوره كلاسيك يونان و رم بازگشت. مدرنيستها از اكلكتيسيزم و سبكهاي رايج‌ قرن نوزدهم فرار كردند ولي از هنرهاي بدوي، معماري و هنر خاور دور، معماري صنعتي و ابنيه كلاسيك الهام گرفتند. هر چند در اين بين علوم جديد هم تأثيرات خود را بر هنر و معماري گذاشتند و آن‌ها را متفاوت از گذشته خود كردند، به نحوي كه هنر و معماري جديدي ايجاد كردند كه هيچ قرابتي با سبكهاي قبل از خود نداشتند.




ارسال شده در تاريخ : دو شنبه 18 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                

معماری بازی استادانه ، صحیح و با شکوهی از احجام ترکیب شده زیر نور می باشد. چشمان ما تربیت شده اند که فرم ها را زیر نور ببینند، سایه و روشن ، این فرم‌هارا اشکار می سازند .

(لوکوربوزیه)




ارسال شده در تاريخ : دو شنبه 18 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                        

معنا و مفهوم مثلث و آشنایی با خصوصیات آن

در علم طراحی و گرافیک قرار گرفتن هر شکل و فرم ،معنای ویژه ای را القا می کند.
آشنا بودن به خواص شکل ها، باعث خواهد شد معنا و مفهومی که طراح از طریق زبان تصویر و هنرهای تجسمی قصد بیان آن را داشته، را بهتر درک نماییم.

اگر مثلث بر قاعده اش قرار گیرد نمادی است از ایستایی و توازن، پایدارترین شکل هندسی است و مثل یک کوه استوار به نظر می رسد به واسطه زوایای تیزی که دارد سطحی مهاجم و شکلی ستیزنده به خود می گیرد به دلیل وجود نقطه رأس که انرژی و نیروی شکل را به بیرون منتقل می کند، خطر و دلهره




ارسال شده در تاريخ : دو شنبه 18 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                                

مفهوم زیبایی در معماری

یک نقاش می تواند تابلوهایش را در خانه یا در آتلیه اش نقاشی کند. آزادی او در این زمینه که چه چیز می خواهد بکشد، حداکثر به اندازه و ابعاد بوم او محدود می شود.بعد از تمام شدن نقاشی تابلو به معرض فروش قرار میگیرد ، درست مثل هر کالای دیگری . خریدار کسی خواهد بود که از آنچه کشیده شده لذت ببرد و با قیمت آن هم موافق باشد.




ارسال شده در تاريخ : دو شنبه 18 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                                     

مقدمه:

تئوگیمبل در کتابش به‌نام 'شکل، صوت، رنگ و شفا' مى‌گوید: در آغاز ظلمات مقدس حکمفرما بود و از این ظلمات نور سر برآورد. نور و تاریکی، رقص آفرینش را به پایکوبى برخاستند و بدین‌گونه رنگ‌هاى طیف متولد گردیدند.

حدود هشتاد هزار سال پیش بشر موفق به رنگ کردن اشیاء شد؛ که در ابتدایى‌ترین شکل آن تنها دو رنگ سیاه و قرمز بود.

تا اوایل قرن هیجدهم میلادى رنگ کردن اشیاء بیشتر جنبهٔ هنرى و تشریفاتى داشته و نقاشى با الهام از طبیعت صورت مى‌گرفته است.

 

 




ارسال شده در تاريخ : دو شنبه 18 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

نمای داخلی کبوترخانه

نگاهی گذرا به بناها و تاریخ ایران انداختیم ودر این میان برج هایی دیدیم که استوار و بلند در پهنای دشت های اصفهان ایستاده اند. بناهایی ساخته شده از خشت خام ، کاه گل و گل که سالیان دراز است استوار و پا برجامانده اند و می توانند برای ما نمونه ای جالب از مقاومت و ایستایی یک بنا باشد

 




ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                                   

                   باد گیر یکی از خان های قدیم یزد ( سازمان میراث فرهنگی وگردشگری یزد)

بادگیر، یک روش ابداعی ایرانی برای ایجاد فضای خنک در داخل منازل گرم کویری است . این دستگاه تهویه مطبوع ، سالیان درازی از روزگاران دور ، فضای زندگی مردم ایران را قابل تحمل کرده است . بادگیرها معمولاً برجکهای کوچکی به صورت چهارضلعی یا چند ضلعیهای منتظمند که ساختار مثلث در آنها به هیچ وجه دیده نمیشود.




ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                         

با ظهور اسلام در قرن هفتم میلادی، پایه های هنر اسلامی که مجموعه ای از هنر در دوره ها ی "ساسانیان" و "بیزانس" بود، شکل گرفت. پس از ظهور اسلام، معماران مسلمان همچون سایر هنرمندان، دریچه های جدیدی از بینش به رویشان گشوده شد که این امر موجب تحولی بزرگ د ر تمام تجلیات فکری و هنری آنان گردید.




ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

 آبدارخانه : فضای مخصوص تهیه چای و شربت و قلیان

 اتاق گوشوار : اتاقی که در طبقه بالا کنار تالار قرار می گیرد و به آن ارتباط دارد

 ارسی : پنجره بزرگ چوبی که یک جبهه اتاق را به طور کامل می پوشاند و دارای بازشوهای کشویی بالارونده و شیشه های رنگین است

اندرونی : بخشی از خانه که مخصوص زن ، فرزندان ، خدمتگزاران و سایر اهل خانه بوده است

 

 ایوان : فضای نیم باز مسقفی که از سه طرف محدود و از یک طرف باز است

 ایوانچه : ایوان کوچک و کم عمق

 ایوان ستون دار : فضای نیم باز ستون داری که معمولا مقابل فضاهای بسته قرار می گیرد

 بادگیر : عنصر مرتفعی که بر روی بام قرار می گیرد و جریان هوا را به درون ساختمان هدایت می کند




ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                                          

پلان و جزئیات ستون‌های پارسه

 

هخامنشیان از مهارت هنرمندان و صنعتگران ممالک زیر فرمان خویش بهره می‌گرفتند. از این جهت در آثار معماری و صنعت این دوره تأثیر سایر ملل نیز دیده می‌شود. شاهان هخامنشی در مراکز حکومت خود... اقدام به ساختن کاخهای بزرگ و زیبایی کردند که پس از گذشت ۲۵ قرن هنوز بقایای آنها محکم و استوار باقیمانده‌اند.

 

 




ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                         

                                                   مدرسه سپهسالار تهران

فعالیت‏های آموزشی، از جمله‏ی آموزش خط و کتابت، از همان آغاز گسترش اسلام در مساجد صورت می‏گرفت و زمان پرداختن بدان به نحوی بود که موجب بروز اشکال در فعالیت‏های عبادی نمی‏شد. برخی از علما حتی در منزل خود به تدریس می‏پرداختند،اما گسترش فعالیت‏های متنوع آموزشی و مذهبی موجب شد که مراکز خاص دیگری برای آموزش علوم مذهبی و سایر علوم مربوط با آن شکل گیرد. بیت‏الحکمه، یکی از نخستین مراکز علمی و فرهنگی بود که گویا در اوایل قرن سوم هجری قمری در بغداد تأسیس شد (۱) بغداد در این دوره از مراکز مهم علمی به شمار می‏رفت، و گفته‏اند که در بازار شهر حدود یک صد دکان کاغذفروشی (وراقی) و صحافی وجود داشت (۲).




ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

نوع ، کمیت و کیفیت مصالح

ساختمانها بطور کلی به چهار دسته ساختمانهای فولادی ، بتنی ، ساختمانهای با مصالح بنایی ( آجری ) و ساختمانهای چوبی تقسیم می شوند . با توجه به کاربرد بیشتر و به روز بودن ساخت و سازهای بتنی و فولادی در عصر حاضر ، قوانین موجود در زمینه ساخت این دو نوع سازه را بیشتر مورد بحث و بررسی قرار می دهیم . سازه های بتنی و فولادی اگر بر اساس اصول مهندسی و ضوابط و آئین نامه های اجرایی موجود ساخته شوند ، تفاوت آنچنانی از نظر مقاومتی با هم ندارند . با یاد آوری این نکته که ، فولاد در برابر حرارت و مواد شیمیایی نسبت به بتن مقاومت کمتری دارد




ارسال شده در تاريخ : شنبه 16 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

گونتر نیتشك (Gunther Nitschke) تحت عنوان تشریح دنیای زنده مجاور، بین فضای اقلیدسی و عالم تجربی یا ذات، تفاوت قائل می‌شود و چنین اظهار عقیده می‌كند كه عالم تجربی مركزی دارد كه عبارت است از بشر ذی‌شعور و از این رو دارای سیستمی است عالی از جهات و مسیرها كه با حركات بدنی آدمی تغییر می‌یابند، یعنی فواصل و جهات با توجه به انسان تثبیت شده‌اند. در اینجا نیتشك تعریف خوبی از عالم ادراك ارائه می‌دهد، ولی این حقیقت را در نظر نمی‌گیرد كه هر ادراكی بایستی به سیستم پایدارتری از طرح‌ها (تصورات) معطوف شود تا مفهوم‌انگیز گردد. وقتی كه عالم ادراك به عنوان سرفصلی در نظر گرفته شود، بحث اصولی درباره فضای معماری غیرممكن می‌گردد. چرا كه در این‌صورت هرچه را كه كسی بر اساس عالم ادراك توصیف كند، تجارب عینی معماری است و در آن صورت شخص مجبور خواهد بود به این نتیجه بیهوده برسد كه معماری زمانی موجودیت می یابد كه فقط از طریق تجربه حاصل شده باشد. به همین جهت ذكر این نكته كه انسان غالباً مركز فضای معماری است و مسیرها و جهات آن با حركات بدن وی تغییر می‌یابند، امر درستی نیست. بلكه قدر مسلم اینكه معماری بالنفسه قائم به ذات خود و جدا از توهمات و دارای مراكز و جهات مخصوص به خود می‌باشد.




ارسال شده در تاريخ : شنبه 16 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

كیفیت آرام و مطلق هندسه تركیبی، توجه بسیاری از نویسندگان را به این مطلب جلب كرده است كه اصولاً فضای معماری متفاوت‌تر از دنیای ریاضی است. همچنین نقد مطالعه كمی محض توسط هانز ژانتزن (Jantzen Hans) مورخ هنری در سال 1938 مطرح شده است. وی معتقد است كه تجزیه و تحلیل ظاهری كه فضا را مورد بررسی و تحقیق قرار می‌دهد، بایستی با توجه به فضای عرضه شده كه به عنوان نمودی از معنی و مقصود در اثر هنری مجسم شده است، تكمیل شود.




ارسال شده در تاريخ : شنبه 16 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

بنيانگذار فلسفه دكانستراكشن ژاك دريدي فرانسوي است كه بعضي از معماران همچون پيتر آيزنمن و برنارد چومي كارهاي خود را متاثر از ساختمان نظريات وي مي دانند و حتي پروژه هايي با هكاري دريدا انجام داده اند.

وي پژوهش هايي در زمينه ساختار شناسي زبان انجام داده است و نظرياتي در مقابل نظريه سلختار گرايي كه محصول نظريات فردي بنام فرديناند سسور در سالهاي 1916 – 1911 دارد، سسور معتقد بود كه زبان و اصولا هر نوع علامت كه ايده اي را از ذهني مخاطب مي شود كه اين معني در هر زبان ثابت است و به راحتي قابل تغيير نيست، مثلا در يك نوع معني گراست كه حاصل ذهن است و موجب تداعي معني در ذهن است كه اين معني در هر زبان ثابت است و براحتي قابل تغيير نيست مثلا در يك زبان به عنوان علامت هنگاميكه كسي واژه گل را بكار ميبرد ، شنونده بي ترديد منظور گوينده در ذهنش تداعي شده .




نوع مطلب : مقالات معماری، ،
برچسب ها : فلسفه دكانستراكشن(2)،

ارسال شده در تاريخ : شنبه 16 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

اين دفعه با استفاده از نظريه های لوکوربوزيه و تذکراتی که به معماران داده اصولی رو که  برای طراحی لازمه بررسی می کنم .

اصولی برای طراحی :

توده :چشمان ما ساخته شده اند تا ما را به ديدن صورتها (فرمها) در روشنايی قادر سازند .صوراوليه(اصلی) صوری زيبا هستند زيرا به روشنی درک می شوند .معماران امروز ديگر به چنين صور ساده ای دست نمی يابند .مهندسان با کار از طريق محاسبه صور هندسی را به کار می گيرند و چشمان ما را با هندسه شان و فهم ما را با رياضياتشان ارضا می کنند ؛ کار آن ها در خط مستقيم هنر خوب است .اما آنچه در طراحی توده مهم است فرم به مثابه عملکردی شاخص است.

"از زير بار مسئوليت شانه خالی نکن ،خودت را با فرم درگير کن.در فرم است که تو انسان را باز خواهی يافت."                               لوئيجی اسنوزی

فرم تظاهر حسی و واضح يک شيئی  است و اين بيانی است که خود را در معرض قضاوت قرار می دهد.وطراحی بايد در راستای فرم که طبيعت موضوع است حرکت کند.وقتی که اولين بار يک طراح به يه موضوع برای طراحی بر می خورد،اثرات و احساساتی که در مورد موضوع در آن به وجود می آيد زمينه فکری اولين خطوطی که ميکشد و ايده اصلی فرمهای‌ معمار و طراح را تعيين می کند .اما چه نکات ديگری را در طراحی از لحاظ فرمی بايد در نظر گرفت . . .

ابعاد ،تشکيل شدند از نقطه ، خط ، صفحات و احجام .اما متاسفانه در بيشتر طراحی هايی که من می بينم رابطه معقولی ميان اين عناصر بوجود نيامده .

سطح :توده در سطح خاص خودمحصور شده است ، سطحی که مطابق با خطوط هدايت کننده و زاينده ی توده تقسيم می شود ؛

معماران امروز از عناصر هندسی تشکيل دهنده ی سطوح می ترسند .مسايل بزرگ ساختمان سازی بايد رها حلی هندسی داشته باشند .مهندسان در اجبار به کار در هماهنگی با نيازهای اکيدِ شرايطِ دقيقا معين از خطوط زاينده و آشکار برای صورت ها (فرمها) استفاده می کنند .آن واقعيت های تجسمی (پلاستيک)شفاف و متحرکی خلق می کنند.

نقشه :نقشه زاينده است .

بدون يک نقشه شما گرفتار بی نظمی و خودسری هستيد .مسائل بزرگ فردا ، که ضرورت های جمعی آن را تحميل می کند،مسئله "نقشه" را در شکل جديدی مطرح می کند .زندگی مدرن خواستار و منتظر نوع جديدی از نقشه ، هم برای خانه و هم برای شهر است .

خطوط تنظيم کننده :عنصری اجتناب ناپذير در معماری .

ضرورتی برای نظم ، خط تنظيم کننده تضمينی است دز مقابل خودسری . اين موجب رضايت فهم می شود .خط تنظيم کننده ، وسيله ای است برای هدفی ؛ يک نسخه و دستورالعمل نيست .انتخاب آن و نحوه های بيان آن جزو تجزيه ناپذيری از آفرينش معماری به شمار می روند .


نوع مطلب : مقالات معماری، ،
برچسب ها : اصولی برای طراحی (۱)،

ارسال شده در تاريخ : شنبه 16 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

**به نام یگانه معمار هستی** چیزی برای گفتن ندارم همه ی حرفای من توی این متنا و پستا خلاصه شده امیدوارم خوشتون بیاد واز مطالب وب نهایت استفاده رو ببرید ******** یاد من باشد ... یاد من باشد که فــردا دم صبح به نسیم از سر مهــر سلامی بدهم و به انگشــت نخی خواهم بست که فراموش نگردد فــــــردا با همه تلخی و نـــاکامی ها زنـــدگی شیرین است! و به شکرانه دیدار نسیم هر صبح زنــدگی باید کرد ...
موضوعات
مطالب اخير
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس memar-kocholooo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.