معمارشیتکت
**به نام یگانه معمار هستی** خدا در مکان های دور از انتظار به دست افرادی دور از انتظار و در مواقعی تصور ناپذیر معجزات خود را به انجام می رساند. برای آن مهربانِ توانا ، غیرممکن وجود ندارد ... همیشه ، همیشه و همیشه امیدی هست ...

فهرست مطالب

 

- ریشه های معماری مدرن

- دنيای جديد معماری جديد

- تصور فضايی جديد

- مختصری از سبك معماری لوكوربوزيه

- معماران مدرن چگونه تهران را ساختند-

و...

 
 

تعداد صفحات : ۲۲

پسورد : samannew.blogfa.com

حجم فایل : ۴۴ کیلوبایت


ارسال شده در تاريخ : پنج شنبه 28 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                        

از نظر کالبدی شهر جایی است که دارای ساختمانهای بلند، خیابانها، ادارات، پارک ها و زیرساختهای شهری و … باشد. از نظر اقتصادی نیز، شهر مکانی است که دارای وجه قالب اشتغال صنعتی و خدماتی بوده و متفاوت از اشتغال توام با تولید در روستا باشد. یکی از انواع تعریف های رایج از شهر، تعریف جمعیتی آن است، در این تعریف شهر را مکانی می گویند که دارای جمعیتی بیش از ۱۰ هزار نفر بوده و یا دارای شهرداری باشد.

                                                         برای دانلود اینجا کلیک کنید

                                                       منبع»http://6dar.blogfa.com


ارسال شده در تاريخ : پنج شنبه 28 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

پایان نامه معماری درباره موزه

به حجم 155 کیلوبایت

در فرمت  فشرده  (zip)

در فرمت  نهایی ورد   (doc)

دانلود

منبع:http://6dar.blogfa.com


ارسال شده در تاريخ : پنج شنبه 28 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

دانلود مقاله ای در زابطه با بررسی تحولات معماری معاصر ایران در دوره‌های مختلف، از نظر چگونگی توجه به معماری گذشته، موضوعی است که سیدهادی میرمیران، بارها در سخنرانی‌ها و نوشته‌های خویش، به آن پرداخته است.

                                             دانلود فایل زیپ با فرمت

                                                 

                                            


ارسال شده در تاريخ : پنج شنبه 28 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

          ساختمان اپرای سیدنی (استرالیا)
             The Sydney Opera House  

                




ارسال شده در تاريخ : پنج شنبه 28 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                              اموزش تنظيمات پايه اي در Vray :

             

              اموزش پایه ای vray




نوع مطلب : اموزش، ،
برچسب ها : تنظيمات پايه اي در Vray :،

ارسال شده در تاريخ : سه شنبه 26 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                             

در ایران باستان آب پیام‌آور روشنایی و پاكی به شمار می‌رفت و از ارزش زیادی برخوردار بود. شاید به علت اینكه ایران كشوری كم‌آب بوده، این مایع حیاتی بین ایشان قدر و منزلتی والا داشته است. آب در نزد ایرانیان نه تنها برای رفع نیازها مورد استفاده قرار می‌گرفته، بلكه از لحاظ معنوی و روحی نیز تاثیر بسیاری داشته است. آب نما و استخر در باغ‌های ایران یكی از ضروری‌ترین عناصر ایجاد باغ بوده است. استخر باغ‌های قدیمی دارای عمق زیاد و چندین فواره بوده‌اند از جمله استخر باغ بزرگ هزار جریب كه در دوره صفویه در اصفهان احداث شد و پانصد فواره داشت.




ارسال شده در تاريخ : جمعه 22 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

تهرانی در سال ۱۹۵۴ در تهران متولد شد. مدت شش سال در ایران زندگی کرد و در سال ۱۹۶۰ به همراه خانواده‌اش به آلمان رفت. پس از گذراندن دوران دبیرستان، در سال ۱۹۷۷ تحصیلات خود را در رشته معماری در دانشگاه صنعتی (براونشوایک) آغاز و تا سال ۱۹۸۴ در این رشته به تحصیل پرداخت. پس از آن مدتی در مدرسه‌ عالی (آخن) تدریس کرد و همزمان روی پروژه‌های معماری کار می‌کرد. او استعداد و خلاقیت فراوانی در این رشته از خود نشان می‌داد. در سال ۱۹۹۱ همراه با دو تن از معماران خبره آلمانی به نام (جینز بوت) و (کایریشتر) دفتر معماری (BRT) را در هامبورگ تاسیس کردند که امروزه با ۱۰۴ کارمند، به عنوان معروفترین و بهترین دفتر معماری در اروپا در حال فعالیت است. این دفتر در زمان تاسیس، فقط ده کارمند داشت. امروزه طرح‌ها و پروژه‌های بدیع و باشکوه تهرانی نه تنها در شهرهای آلمان از جمله مونیخ، کلن، فرانکفورت، هامبورگ، برلین و… بلکه در بسیاری از شهرهای توریستی دنیا از جمله دوبی، مسکو، استانبول، رم و… به چشم می‌‌خورد. کارهای او در سطح بین‌المللی، الگو و نمونه است. مردم آلمان به تهرانی علاقه زیادی دارند و برایش احترام زیادی قایل هستند.




ارسال شده در تاريخ : سه شنبه 19 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

مفهوم پست مدرنيسم اغلب با ليت مدرنيسم اشتباه مي‌شود به اين خاطر كه هر دو از يك جامعه فرا صنعتي برخاستند البته ميان اين دو پس ارتباطي وجود دارد اما نه ارتباط ساده و مستقيمي كه ژان فرانسوا ليوتا فيلسوف مي‌گويد او كتاب پست مدرن گزارشي درباره دانش آن با ادغام اين دو واژه آغاز مي‌كند.

 

«هدف اين بررسي شناخت وضعيت دانش در جوامعي است كه بيشترين توسعه را پيدا كرده‌اند . تصميم دارم از لغت پست مدرن براي توصيف آن وضعيت استفاده كنيم ....هن پست مدرن را بي اعتقادي به فرار وايتها تعريف مي‌كنم. فرض ما به اين است كه وضعيت دانش با رسيدن جوامع به دوره‌اي كه فرا صنعتي ناميده مي‌شود ,يا ورئدفرهنگها به آنچه دوره پست مدرن نام دارد, تغيير ميكند))بررسي ليوتار بيشتر در رابطه با توانمندهاي دوره علمي ماست ,به ويژه كه از طريق راويت‌هاي بزرگ آزادي بشريت , پيشرفت, رهايي طبقه كارگر وقدرت افزايش يافته و توجيهميشود .

 




ارسال شده در تاريخ : دو شنبه 18 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                         

الف – آبگرمکن‌های خورشیدی و حمام خورشیدی

تولید آب گرم مصرفی ساختمانها اقتصادی‌ترین روشهای استفاده از انرژی خورشیدی است می‌توان از انرژی حرارتی خورشید جهت تهیه آب گرم بهداشتی در منازل و اماکن عمومی به خصوص در مکانهایی که مشکل سوخت رسانی وجود دارد استفاده کرد. چنانچه ظرفیت این سیستمها افزایش یابد می‌توان از آنها در حمامهای خورشیدی نیز استفاده نمود. تاکنون با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران تعداد زیادی آب گرمکن خورشیدی و چندین دستگاه حمام خورشیدی در نقاط مختلف کشور از جمله استان‌های خراسان – سیستان و بلوچستان و یزد نصب و راه اندازی شده‌است.




ارسال شده در تاريخ : دو شنبه 18 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

   فهرست مطالب

     سنگ

     چوب

     درب و پنجره

     رکوب های فلزی

     آیینه  کاری

     سنگ

     آجر

    کاشی

     گچ بری

     آهک بری




ارسال شده در تاريخ : دو شنبه 18 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                           

رنگ های گرم, محرک سیستم عصبی بوده و احساسات را تشدید میکنند. اما در میان ان ها قرمز از همه پر هیجان تر است.

قرمز: افرادی که قرمز می پوشند عاشق زندگی هستند و روحیه ای مبارزه طلب دارند. نترس, شلوغ و پر تکاپو و عاشق جمع های شلوغ اند. چنان پر هیاهو هستند که گویی انرژی شان هیچ گاه تمام نمیشود. البته در مواردی نیز بسیار خطرناک هستند. بهتر است افرادی که روحیه جنگ طلبی دارند هرگز قرمز نپوشند زیرا روحیه رنگ قرمز، رنگ گرمی است که برانگیزاننده هیجانات قوی است.




ارسال شده در تاريخ : دو شنبه 18 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                       

یکی از ملاحظات روانشناختی رنگ که در کاربرد هنری رنگ اهمیت دارد ، بررسی تأثیر متقابل رنگ ها است . جلوه یا اثر هر رنگ در جوار رنگ دیگر تغییر می کند هر رنگ نسبت به دیگری میزان تیرگی یا روشنی ذاتی اش را می نمایاند . معکوس کردن این ترتیب طبیعی ، ناسازگاری رنگی به بار می آورد.هر رنگ دارای سه صفت یا سه بُعد دیداری مستقلا ً تغییر پذیر است : فام ، درخشندگی و پرمایگی




ارسال شده در تاريخ : دو شنبه 18 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

 

بنيانگذاران مباني جديد در آغاز براي كسب انرژي لازم براي فاصله گرفتن از دوره‌اي كه در آن زندگي مي‌كنند ناچارند به مخالفت سرسختانه با سبك رايج بپردازند. به همين جهت است كه پيشگامان طراحي مدرن در آغاز با سبكهاي تاريخگراي قرن نوزدهم به مخالفت پرداختند اما به هر جهت ادعاهاي ضد تاريخي مدرن نيز ماهيتاً تاريخي بوده و به سير تحول چند هزار ساله معماري تعلق دارند. مسأله، قطع تاريخي نيست زيرا خلاقيت اصولاً از خاطره و لاجزم از تاريخ ناشي مي‌شود. واقعيت اين است كه پيشگامان از تاريخ متصل به زمان خويش مي‌برند و در عوض به تاريخي متفاوت رجوع مي‌كنند. رنسانس، دوره گوتيك و قرون وسطي را نفي كرد ولي به دوره كلاسيك يونان و رم بازگشت. مدرنيستها از اكلكتيسيزم و سبكهاي رايج‌ قرن نوزدهم فرار كردند ولي از هنرهاي بدوي، معماري و هنر خاور دور، معماري صنعتي و ابنيه كلاسيك الهام گرفتند. هر چند در اين بين علوم جديد هم تأثيرات خود را بر هنر و معماري گذاشتند و آن‌ها را متفاوت از گذشته خود كردند، به نحوي كه هنر و معماري جديدي ايجاد كردند كه هيچ قرابتي با سبكهاي قبل از خود نداشتند.




ارسال شده در تاريخ : دو شنبه 18 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                

معماری بازی استادانه ، صحیح و با شکوهی از احجام ترکیب شده زیر نور می باشد. چشمان ما تربیت شده اند که فرم ها را زیر نور ببینند، سایه و روشن ، این فرم‌هارا اشکار می سازند .

(لوکوربوزیه)




ارسال شده در تاريخ : دو شنبه 18 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                        

معنا و مفهوم مثلث و آشنایی با خصوصیات آن

در علم طراحی و گرافیک قرار گرفتن هر شکل و فرم ،معنای ویژه ای را القا می کند.
آشنا بودن به خواص شکل ها، باعث خواهد شد معنا و مفهومی که طراح از طریق زبان تصویر و هنرهای تجسمی قصد بیان آن را داشته، را بهتر درک نماییم.

اگر مثلث بر قاعده اش قرار گیرد نمادی است از ایستایی و توازن، پایدارترین شکل هندسی است و مثل یک کوه استوار به نظر می رسد به واسطه زوایای تیزی که دارد سطحی مهاجم و شکلی ستیزنده به خود می گیرد به دلیل وجود نقطه رأس که انرژی و نیروی شکل را به بیرون منتقل می کند، خطر و دلهره




ارسال شده در تاريخ : دو شنبه 18 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                               


جگونگی تزینات داخلی اتاق کودک

معمولاًچگونگی تزیین اتاق کودک و چیدمان وسایل در آن،
به عنوان یکی از دل مشغولیها و سرگرمیهای خانم خانه قرار می گیرد و عرصه بسیار
جالبی برای خواستهای عاطفی خانواده می باشد. مهمترین نکته ای که باید برای ایجاد
آرامش در اتاق کودک در نظر گرفته شود این است که همان طور که کودک به تدریج رشد می
کند، باید وسایل اتاقش نیز انعطاف لازم با این رشد را داشته باشند . قبلاً گفته
بودیم که قد انسان را به طور متوسط ۱۷۰ سانتی متر در نظر می گیرند اما انسانی که ما
در اینجابا او سر و کار داریم دراین مقوله نمی گنجد و باید این استاندارد را در
مورد او فراموش کنیم . قد کودک تقریباً هر روز و هر هفته رشد می کند.




ارسال شده در تاريخ : دو شنبه 18 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                                

مفهوم زیبایی در معماری

یک نقاش می تواند تابلوهایش را در خانه یا در آتلیه اش نقاشی کند. آزادی او در این زمینه که چه چیز می خواهد بکشد، حداکثر به اندازه و ابعاد بوم او محدود می شود.بعد از تمام شدن نقاشی تابلو به معرض فروش قرار میگیرد ، درست مثل هر کالای دیگری . خریدار کسی خواهد بود که از آنچه کشیده شده لذت ببرد و با قیمت آن هم موافق باشد.




ارسال شده در تاريخ : دو شنبه 18 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                                     

مقدمه:

تئوگیمبل در کتابش به‌نام 'شکل، صوت، رنگ و شفا' مى‌گوید: در آغاز ظلمات مقدس حکمفرما بود و از این ظلمات نور سر برآورد. نور و تاریکی، رقص آفرینش را به پایکوبى برخاستند و بدین‌گونه رنگ‌هاى طیف متولد گردیدند.

حدود هشتاد هزار سال پیش بشر موفق به رنگ کردن اشیاء شد؛ که در ابتدایى‌ترین شکل آن تنها دو رنگ سیاه و قرمز بود.

تا اوایل قرن هیجدهم میلادى رنگ کردن اشیاء بیشتر جنبهٔ هنرى و تشریفاتى داشته و نقاشى با الهام از طبیعت صورت مى‌گرفته است.

 

 




ارسال شده در تاريخ : دو شنبه 18 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

           

معماری به نام chris precht نقشه کتابخانه ملی اتریش را که در شهر وین قرار دارد طراحی کرده است. این کتابخانه در حاشیه یک پارک قرار دارد، این پروژه به شکل یک مارپیچ است و سالن نمایشگاه آن در زیرزمین واقع شده است.




ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan


اقلیم تا آنجا که با آسایش انسان رابطه بر قرار می کند نتیجه عواملی همچونتابش آفتاب -
دمای هوا – رطوبت هوا – وزش باد و میزان بارندگی است .
الف ) تابش آفتاب
تابش اشعه خورشید به سطح زمین باعث ایجاد گرمای طبیعی می شود .
ب ) دمای هوا
میزان گرما و سرمای شطح زمین عامل اصلی تعیین کننده درجه حرارت هوای بالای آن است .




ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

سلسله جبال البرز و زاگرس نواحی مرکزی ایران را از دریای خزر در شمال و جلگه بین النهرین در غرب جدا می کنند . کوههایی نیز به صورت منفرد در مرکز و شرق ایران وجود دارند از جمله کوه تفتان ، شیر کوه و ...
کوهستان های غربی که دامنه های غربی رشته کوههای فلات مرکزی ایران و سراسر کوههای زاگرس را در بر می گیرد از مناطق سردسیر کشور به شمار می آیند .

 

کلیات آب و هوایی این منطقه به شرح زیر می باشد :

     · سرمای شدید در زمستان و هوای معتدل در تابستان

     · اختلاف بسیار زیاد درجه حرارت هوا بین دمای شب وروز

     · بارش برف سنگین

     · رطوبت کم هوا




نوع مطلب : اقلیم و معماری، ،
برچسب ها : ،

ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                       

هدف اصلی در این تحقیق بررسیهای اقلیمی در طرح ریزی شهری می باشد چرا که شرایط آب و هوایی به موازات سایر عوامل محیطی از مهمترین عوامل موثر در شکل گیری و تکوین شهرها و تداوم حیات شهری به شمار می آید .در واقع شهرها ،عناصر شهری وعملکرد آنها همواره از عناصر و عوامل آب و هوایی متأثر بوده و هستند .این تأثیر پذیری تا قبل از پیدایش مادر شهرها و شهرهای بزرگ تقریباً یکسویه بوده و از آن به بعد شهرها نیز در اوضاع اقلیمی فضای پیرامون خود تأثیر گذاشته و تغییرات اقلیمی میکرو را پدید آورده اند به گونه ای که امروزه یک قلمرو اقلیمی خاص به نام ” میکرو کلیمای شهری” ظهور یافته و مطالعات مربوطه تحت عنوان ” آب و هوا شناسی شهری ” مطرح گردیده است.




ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

 

خانه مادر ونچوری

تفکر پست مدرن هر گفتگو را به جای آنکه مکالمه یا دیالوگی بیند و شریک بداند ، آنرا نوعی بازی و رویارویی بین دو رقیب می داند. در این تفکر اجتماع همگانی و جهانی به هیچ وجه یک آرمان با ایده آل محسوب نمی شود.

پست مدرنیسم پیکره پیچیده و در هم تنیده و متنوعی از اندیشه ها ، آرا و نظریاتی است که در اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی سر برآورد و بعدا اندیشه های دیکانستراکشن (Deconstruction) و مکاتب فکری غرب از جمله فمینیسم و پسا استعمارگرایی و غیره جز واژه پست مدرن فلسفی مطرح شدند.




نوع مطلب : سبک های معماری، ،
برچسب ها : معماری پست مدرن،

ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                           

 

                                             مجموعه کنار رودخانه ریچموند

فلسفه و تمدن کلاسیک یونان و روم باستان شالوده فکری و اجتماعی تمدن مغربزمین را تشکیل می دهد و طی دوهزار سال گذشته همواره فلسفه کلاسیک در بینش ذهنی وکالبد فیزیکی تمدن غرب مشهود بوده است . معماری غرب نیز از این امر مستثنا نبوده ومعماری کلاسیک پیوسته در کلیه تاریخ مغرب زمین مطرح بوده است .

 




نوع مطلب : سبک های معماری، ،
برچسب ها : معماری نئوکلاسیک،

ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                       

ولدینگ ، عمودگرایی ، طبقه بندی و سلسله مراتب را مردود می داند و به جای آن افقی گرایی را مطرح می کند . از نظر فولدینگ همه چیز همسطح یکدیگر است . دلوز در کتاب خود به نام ، فولد ، لایبنیتز و باروک ( ۱۹۸۲ ) جهان را چنین تبیین می کند : ” جهان به عنوان کالبدی از فولدها و سطوح بی نهایت که از طریق فضا ، زمان فشرده شده ، در هم پیچ و تاب خورده و پیچیده شده است . ” دلوز هستی و اجزاء آن را همواره در حال شدن می بیند .




نوع مطلب : سبک های معماری، ،
برچسب ها : معماری فولدینگ،

ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                                 

                                          آموزش معماری در جهان از کجا شروع شد؟

باهاوس نام یک مکتب معماری است که از نام مدرسه هنر و معماری باهاوس در آلمان گرفته شده است. این مدرسه معماری که از سال 1919 تا 1933 فعالیت می کرده است، پیشگام مدرنیسم در معماری بود و دستاوردهای آن هنوز نیز در رشته های هنر و معماری به دانشجویان تدریس می شود. ساختمان و کارگاه های این مدرسه در دو شهر دسائو و وایمار آلمان از سال 1996 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.




ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                             

در معماری معاصر ، تغییراتی که با توجه به معیارهای زیست اقلیمی و پایداری پدید می آیند ، هر روز اهمیت بیشتری می یابند . سخن از پایداری در معماری را می توان به تصور و طراحی ساخت و سازهای آینده تعبیرکرد ، آن هم نه تنها با پایداری فیزیکی ساختمان ، بلکه با پایداری و حفظ این سیاره و منابع انرژی آن . به این ترتیب اینگونه به نظر می رسد که می توان پایداری را بر طبق الگویی تصورکرد که درآن منابع و مصالح دردسترس ، بیش از هدر دادن یا نادیده گرفتن شان ، با کارایی بیشتری به کارگرفته شوند . به طورخلاصه منظور از اکولوژی یا بوم شناسی ساختمان این است که بر قابلیت ساختمان برای تلفیق عوامل محیطی و جوی ، و تبدیل آنها به صورت کیفیت های فضایی و آسایش و فرم ، تمرکز گردد.

 

 




نوع مطلب : سبک های معماری، ،
برچسب ها : معماری اکوتک،

ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

                       

                                               کلیسای فلورانس

هنرمند رنسانس ساحری است که طبیعت مادی را می شناسد و به آن عمل می کند در واقع در دوره رنسانس تطبیق معماری با انسان و طبیعت ، به اتکا یا به وسیله دانش ریاضی و تعبیر هایش دوباره مطرح می شود و تمام خصیصه های که یک مبحث زنده را به تدریج دارا شد تا جایی که تناسبات و اندازه ها فضای معماری تابع یک هارمونی کیهانی شدند. در واقع همانطور که لئوناردو داوینچی در رساله خود می نویسد :« برای آنکه نگار گری شایسته آفرینش باشد و مبدا هنر و علم گردد می باید جهانی شود. » که بعدها در قرن نوزدهم بر اساس این گفته انقلاب بزرگی در هنر و معماری پیش آمد .اما آنچه را که می توان در باره معماری رنسانس ایتالیا و اروپا ذکر کرد را به صورت مختصر در متن زیر می توان یافت.




نوع مطلب : سبک های معماری، ،
برچسب ها : معماری رنسانس،

ارسال شده در تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan
**به نام یگانه معمار هستی** چیزی برای گفتن ندارم همه ی حرفای من توی این متنا و پستا خلاصه شده امیدوارم خوشتون بیاد واز مطالب وب نهایت استفاده رو ببرید ******** یاد من باشد ... یاد من باشد که فــردا دم صبح به نسیم از سر مهــر سلامی بدهم و به انگشــت نخی خواهم بست که فراموش نگردد فــــــردا با همه تلخی و نـــاکامی ها زنـــدگی شیرین است! و به شکرانه دیدار نسیم هر صبح زنــدگی باید کرد ...
موضوعات
مطالب اخير
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس memar-kocholooo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.